دستگاه سانترال در مراکز اداری، تجاری و سازمانی، نقشی حیاتی ایفا میکند. این مجموعهها برای مدیریت خطوط شهری و ارتباطات تلفنی خود، نیازمند راهاندازی یک مرکز تلفن هستند. میتوان گفت که سانترال یا همان PBX، هسته اصلی این مرکز محسوب میشود. اما آیا دستگاه مرکزی، به تنهایی میتواند نیازهای یک اداره، شرکت یا سازمان را برآورده کند؟ پاسخ قطعا منفی است! بدون نصب تلفن سانترال راهاندازی یک مرکز تلفن، غیر ممکن به نظر میرسد.
تلفن سانترال یکی از انواع تلفنهای ثابت محسوب شده و صرفا با هدف استفاده در محیطهای کاری، طراحی و رانه بازار میشود. در میان برندهایی که در طول سالیان مختلف، اقدام به ساخت و عرضه تلفنهای سانترال (اداری) نمودهاند، پاناسونیک بیش از همه توانسته است نام خود را بر سر زبانها بیندازد.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه ارتباطات مردم و نیاز بیشتر به انجام امور غیر حضوری و مکالمات تلفنی، استفاده از دستگاه تلفن سانترال پاناسونیک ارتباطی آسان و مقرون به صرفه را بین واحدها و شعبات یک یا چند شرکت و یا ادارات و کارخانجات بزرگ و کوچک را به ارمغان آورده است. ما مرکز فنی مهندسی سورن ارتباط با بهره گیری از کادری متخصص و متعهد می توانیم شما صاحبان مشاغل را در زمینه مشاوره ، خرید، راه اندازی و نصب سانترال پاناسونیک همراهی می نماییم تا بتوانید با توجه به بودجه و مکان و پرسنل خود بهترین و مناسب ترین دستگاه تلفن سانترال پاناسونیک را خریداری نمایید.
در این مقاله قصد داریم نکاتی مهم در زمینه راه اندازی و نصب سانترال پاناسونیک را به شما آموزش دهیم باشد که مورد استفاده شما قرار گیرد.
اولین و مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشیم انتخاب محلی مناسب برای نصب تلفن سانترال می باشد.
بهترین محل برای نصب دستگاه سانترال بر روی دیواری با سطحی مسطح و با فاصله ۱ متری از زمین می باشد لازم به ذکر است مکانی را که برای راه اندازی تلفن سانترال پاناسونیک در نظر می گیرید باید دور از هرگونه وسایل حرارتی و رطوبت باشد.
در این مرحله به تهیه نقشه مخابراتی و کابل کشی میچردازیم. ابتدا باید خطوط شهری را از ورودی مخابرات تا پست کنار دستگاه سانترال انتخاب و کابل کشی نماییم و همینطور خطوط داخلی خود را از سوکت محل استقرار هر تلفن از طریق کابل مخابراتی به پست نزدیک دستگاه سانترال برسانیم لازم به ذکر است که برای داخلی های آنالوگ و دیجیتال یک زوج سیم شامل دو رشته سیم برای داخلی های هایبرید دو زوج سیم که زوج اول برای بوق و زوج دوم برای دیتا می باشد کشیده می شود.
همانطور که می دانید مراکز و ادارات و مکان هایی که افراد زیادی به آن رفت و آمد دارند، اغلب دارای چندین خط تلفن می باشند. هر یک از این خطوط مربوط به بخش خاصی هستند که افراد را به مسئول آن بخش متصل می نمایند. اما این مسئله را باید در نظر داشت که سازمان ها و ارگان های بزرگ دارای خطوط تلفن داخلی و خارجی زیادی هستند.
حال به کاربرد دستگاه سانترال می رسیم. سانترال در واقع مدیریت شبکه های داخلی یک شرکت و یا سازمان را بر عهده دارد. نصب سانترال در واقع سبب کنترل تماس های ورودی و خروجی می شود و بستری برای برقراری تماس بین افراد شرکت می باشد تا سرعت کار از این طریق بالاتر برود. بنابراین می توان گفت که مهمترین کاربرد این دستگاه در فضای اداری، اشتراک گذاری خطوط داخلی شرکت بدون دخالت نیروی انسانی است. همچنین این دستگاه می تواند صف پاسخگویی به تماس ارباب رجوع ها را تشکیل دهد.
بطور کلی خطوط داخلی سانترال به سه دسته تقسیم میشوند:
خطوط داخلی دیجیتال
خطوط داخلی آنالوگ
خطوط داخلی هایبرید
کابل کشی جهت خطوط دیجیتال باید 2 زوجی باشد یعنی جهت راه اندازی هر خط دیجیتال، 4 سیم لازم است. معمولا برای راه اندازی خطوط داخلی دستگاه سانترال، از خطوط دیجیتال استفاده می شود.
خطوط آنالوگ دارای 2 سیم هستند که در سوراخ های وسط سوکت تلفن قرار گرفتهاند. از خطوط آنالوگ برای راه اندازی فکس و تلفنهای معمولی استفاده میشود.
خطوط هایبرید دارای 2 سیم هستند که در سوراخهای کناری سوکت تلفن قرار میگیرند. برای استفاده از این گونه خطوط، به تلفنهای هایبرید نیاز دارید.
دستگاه سانترال امروزه به یکی از ضروریات هر سازمان و اداره مبدل گشته است. قیمت سانترال نیز می تواند یک عامل مهم در خرید این محصول تلقی شود. برای خرید و نصب دستگاه سانترال در یک اداره، نوع و مدل آن بسیار تعیین کننده است، چرا که نصب دستگاه سانترال در برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.
درباره این سایت